Poczta   Dokumenty   Terminarz
Home Organizacja pracy Wyjazdy Relacje

echa wycieczki do Pragi klas 1 liceum

PDF

W dniach 24-28 maja 2017 wybraliśmy się na wycieczkę. Pierwszego dnia odwiedziliśmy twierdzę w Kłodzku. Następnego dnia wybraliśmy się do Muzeum Papiernictwa w Dusznikach, gdzie w ciekawy sposób została nam przedstawiona historia papieru, a także do malowniczego Skalnego Miasta w Czechach. Trzeciego dnia zwiedzaliśmy Pragę - piękną stolicę Czech. Ostatniego dnia szkoda było wracać, ale została nam jeszcze wizyta we Wrocławiu. Pomimo wyczerpujących wycieczek spędziliśmy ze sobą naprawdę wspaniałe chwile. Wychowawcy, koledzy i pogoda spisali się niesamowicie. Zdecydowanie nie mogło być lepiej, a wycieczka na długo zostanie w naszej pamięci.

Bogata relacja z wycieczki w galerii szkolnej.

uczniowie klas 1 liceum

rajd rowerowy klas 1 liceum

PDF

W dniu 12 czerwca 2017 klasy1 liceum wybrały się na rajd rowerowy. Zebraliśmy się o 10 pod szkołą i razem z Sorką Lamch, Sorem Telichowskim i Sorem Dobkiem ruszyliśmy w stronę zalewu. Droga nie odbyła się bez małych incydentów np. pęknięcie opony, ale dzięki dzielnemu Sorowi Telichowskiemu wszystko przebiegło sprawnie. Po drodze dołączyła do nas Sorka Watras i już wspólnie kontynuowaliśmy jazdę. Nad zalewem podzieliliśmy się na trzy grupy-grupa z Sorką Lamch pojechała drogą asfaltową, grupa z Sorką Watras lasem, a Sor Dobek popędził razem z małą grupką "szalonych rajdowców". Wszyscy spotkaliśmy się na lodach w restauracji Portofino, gdzie odpoczęliśmy po męczącej trasie dookoła zalewu.

Rajd zakończył się meczem piłki nożnej oraz piknikiem nad wodą. Całą wycieczkę wspominamy bardzo dobrze, a pogoda dopisywała nam w czasie całego rajdu.

Krótka relacja fotograficzna z rajdu dostępna w galerii szkolnej.

uczniowie klasy 1A liceum

Namiastka wakacji już za nami – jadwiżańskimi „Maltańczykami".

PDF

W dniach 29.03 – 5.04.2017  piętnaścioro uczniów gimnazjum opalało się w maltańskim słońcu. Mieliśmy okazję zwiedzić Valettę – stolicę Malty, gdzie wzięliśmy udział w ulicznej grze. Zobaczyliśmy obchody Dnia Niepodległości w Vittoriosie, przeżyliśmy niesamowity pokaz w cytadeli w Victorii, na Gozo i obejrzeliśmy film o historii Mdiny – dawnej stolicy Malty.

Lekcje angielskiego w Easy School of Languages przebiegały w przyjemnej atmosferze. Nasi nauczyciele pochodzili z wielu różnych państw, więc mieliśmy okazję porozmawiać na temat  tradycji i historii danych krajów. Niektórzy z nich nawet podejmowali się przeczytania naszych nazwisk, przy akompaniamencie głośnego śmiechu, gdy poddawali się na głoskach „sz", „cz", „rz".

Gościliśmy u maltańskich rodzin. Różne kreatywne zadania motywowały nas do zgłębienia języka maltańskiego i tradycji. Przy tworzeniu angielsko-polsko-maltańskiego słowniczka z przydatnymi zwrotami, rodziny okazały się nieocenioną pomocą.

Pogoda dopisywała. Pierwsze zanurzenie w wodzie (niekiedy całkowite dzięki niespodziewanym falom) możemy już odhaczyć na wakacyjnej liście. Nastrojowe wieczorne spacery, wspólne gry i codzienne wycieczki promem – to wszystko na długo zostanie w naszej pamięci. Cudowną atmosferę wyjazdu zawdzięczamy także naszym nowym znajomym z Zespołu Szkół nr 2 w Świdniku i kochanym nauczycielom: Joannie Berej – której nie były straszne żadne przeciwności losu, Annie Lamch – fotografce, która bez wahania wspinała się na szczyty, w walce o dobre ujęcie i Marcinowi Paśnikowskiemu – kierownikowi, fotoreporterowi i administratorowi bloga, który trzymał w ryzach całą radosna ekipę.

Dziękujemy! Bogata relacja fotograficzna z wyjazdu dostępna w galerii szkolnej

Ada Galant, klasa 2c gimnazjum

Udział klas 1aG i 1bG w Uniwersytecie Młodego Odkrywcy - warsztatach "Co napędza samochód?"

PDF

20 marca 2017 na Wydziale Mechanicznym Politechniki Lubelskiej klasa 1aG i 1bG Prywatnego Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Lublinie wzięła udział w zajęciach w ramach projektu "Uniwersytet Młodego Odkrywcy" finansowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Warsztat "Co napędza samochód?" został poprowadzony przez dr inż. Pawła Kordosa i dotyczył historii napędu pojazdów samochodowych (od maszyny parowej Cugnota, do obecnie spotykanych silników o zapłonie iskrowym i samoczynnym, podziału i budowy silników spalinowych, pokazu modeli silników. Część praktyczna zajęć polegałą na pokazie pracy silnika na hamowni silnikowej i badaniu silnika w warunkach laboratoryjnych. Pasjonatom motoryzacji zajęcia bardzo się podobały. Za opiekę dziękujemy Sorkom: Małgorzacie Niećko i Agnieszce Czajce. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wyjście, które już w kwietniu ;-)

Zdjęcia dostęne w szkolej galerii pod tym linkiem.

Echo rekolekcji wielkopostnych...

PDF

W dniach 8 – 10 marca 2017 roku uczniowie  gimnazjum oraz  liceum wyjechali na szkolne rekolekcje wielkopostne do  Serpelic nad Bugiem. Towarzyszyła nam grupa ewangelizacyjna Sentinelle del Mattino di Pasqua z Florencji razem z tłumaczami: s. Małgorzatą Jabłońską i br. Tomaszem Wrońskim. Przez te trzy dni poczuliśmy obecność Boga pośród nas. Ksiądz Gianni prowadził Eucharystię, a Isanna, Alessandra, Antonella i Felix dzielili się z nami swoim świadectwem. Mieliśmy możliwość uczestnictwa między innymi w nietypowej drodze krzyżowej i w nocnej Adoracji. Dzięki ewangelizacji otworzyliśmy się na Kościół oraz doświadczyliśmy wspólnoty chrześcijan. Bardzo dziękujemy nauczycielom religii: sorce Annie Baranieckiej i sorowi Andrzejowi Ilczukowi za możliwość uczestnictwa w tym wydarzeniu, które na pewno zostanie na długo w naszej pamięci.

Zdjęcia z rekolekcji można obejrzeć w szkolnej galerii pod tym linkiem.

Aleksandra Deryła, klasa 3b gimnazjum

białe szaleństwo we włoskich Alpach

PDF

W dniach 20-29.01.2017r. grupa 12 osób z Prywatnego Gimnazjum i Liceum im. Królowej Jadwigi w Lublinie spędzała ferie zimowe we włoskim Livigno. Słońce i świetnie przygotowane trasy zachęcały do całodniowej jazdy na nartach. Otaczające widoki i dźwięk uwielbianego przez wszystkich "sztruksu" napełniały grupę energią. Wyjazd był bardzo udany, a uczniowie wrócili do domów cali, zdrowi i ze świeżymi siłami do pracy w nowym semestrze.

Opiekę nad grupą sprawowała pani Anna Lamch, za co serdecznie dziękujemy. Relację fotograficzną z wyjazdu można zobaczyć w galerii szkolnej.

Filip Zaborski, klasa 1A liceum

listopadowy wyjazd klasy 1a i b gimnazjum do "Jadwigowa"

PDF

Gdy usłyszeliśmy, że na zieloną szkołę mamy jechać dopiero listopadzie, zrzędły nam miny. Przecież będzie tak zimno i te krótkie dni... Jednak, listopad okazał się strzałem w dziesiątkę! Dnia piątego listopada spotkaliśmy się wszyscy w Drzewcach. Piękny teren, wielkie bitwy na śnieżki oraz piesze wycieczki -  to wszystko sprawiło, że czas leciał nieubłaganie szybko.

W czasie naszego pobytu odwiedziła nas pani Marina Hulia, która opowiedziała nam o losie czeczeńskich uchodźców koczujących na dworcu w Brześciu. Nagraliśmy razem krótki film, który możecie znaleźć na fanpage'u ,,Dzieci z dworca Brześć". Warto odwiedzić tę stronę na facebooku, by poznać sytuację najmłodszych imigrantów.