Poczta   Dokumenty   Terminarz
Home Organizacja pracy Wyjazdy Relacje

relacja z edukacyjnej wycieczki do Warszawy

PDF

Dzień 8 listopada bieżącego roku był szczególny dla kilkudziesięciu uczniów naszej szkoły, bowiem w tym dniu odbyła się wycieczka do Warszawy. Uczestniczyli w niej uczniowie wielu klas gimnazjalnych i licealnych pod opieką nauczycieli: Pani Wicedyrektor Anny Lamch, Pani Iwony Kusz, Pani Danuty Kurczab, oraz pani pilot z biura turystycznego.

Więcej…

wspomnienia klas 3a i 3b gimnazjum z pobytu w "Jadwigowie"

PDF

W dniach 15-20 października 2017 klasy 3a gimnazjum (wychowawczyni A. Kaletka) oraz 3b gimnazjum (wychowawca M. Cieślik) spędzały aktywnie czas w zielonej szkole "Jadwigowo" w Drzewcach. Oprócz przygotowania do egzaminów gimnazjalnych, które czekają naszych uczniów w kwietniu, dużym zainteresowaniem młodzieży cieszyło się przygotowanie do ważnego wydarzenia, jakim jest Bal Gimnazjalny. Pierwsze próby poloneza poprowadziła Pani Profesor Agnieszka Kaletka, która nie tylko jest świetnym historykiem, ale także wykształconym choreografem, tworzącym świetne układy taneczne i słyszącym muzykę! O międzyklasową integrację zadbał Pan Profesor Mariusz Cieślik. Pomimo deszczu udało się rozpalić ognisko i w ciepłej atmosferze wśród śpiewów i pląsów młodzieży i nauczycielom udało się miło spędzić czas!

Zdjęcia z pobytu autorstwa Pana Mariusza Cieślika dostępne w galerii szkolnej.

uczniowie klas 3a,b gimnazjum

wizyta w Parlamencie Europejskim w Brukseli

PDF

W dniach 4-6.09.2017 3 osobowa grupa - Julia Łobko, Filip Zaborski z klasy 2A Prywatnego LO im. Królowej Jadwigi oraz Michał Widło z 1 LO im. Stanisława Staszica pod opieką Pana Dyrektora - Grzegorza Szymczaka wybrała się na wycieczkę do Brukseli, która była główną nagrodą w konkursie „Twoje europejskie wyzwanie" organizowanym przez Pana Posła Krzysztofa Hetmana. Konkurs polegał na ukazaniu wpływów finansowych z Unii Europejskiej na nasze miasto - Lublin. W nakręconym filmie ujęliśmy przede wszystkim: lotnisko, Centrum Spotkań Kultur, Ogród Saski oraz nowe drogi.

Podczas wyjazdu zwiedziliśmy Brukselę oraz Brugię - malownicze, średniowieczne miasteczko położone na północ od Brukseli. Głównym punktem wycieczki było jednak wejście do Parlamentu Europejskiego. Na początku nauczyliśmy się podstaw funkcjonowania parlamentu. Prelekcję wygłosił Pan Leszek Goś. Później dowiedzieliśmy się, jak wygląda praca europosła.

Na wycieczce dopisywała piękna pogoda i wszyscy wrócili bardzo zadowoleni.

Dziękujemy Panu Właścicielowi za opiekę nad nami podczas wyjazdu oraz Panu Krzysztofowi Niedźwiedziowi za pomoc w przygotowaniu pracy konkursowej.

Filip Zaborski i Julia Łobko, klasa 2A liceum

echa wycieczki do Pragi klas 1 liceum

PDF

W dniach 24-28 maja 2017 wybraliśmy się na wycieczkę. Pierwszego dnia odwiedziliśmy twierdzę w Kłodzku. Następnego dnia wybraliśmy się do Muzeum Papiernictwa w Dusznikach, gdzie w ciekawy sposób została nam przedstawiona historia papieru, a także do malowniczego Skalnego Miasta w Czechach. Trzeciego dnia zwiedzaliśmy Pragę - piękną stolicę Czech. Ostatniego dnia szkoda było wracać, ale została nam jeszcze wizyta we Wrocławiu. Pomimo wyczerpujących wycieczek spędziliśmy ze sobą naprawdę wspaniałe chwile. Wychowawcy, koledzy i pogoda spisali się niesamowicie. Zdecydowanie nie mogło być lepiej, a wycieczka na długo zostanie w naszej pamięci.

Bogata relacja z wycieczki w galerii szkolnej.

uczniowie klas 1 liceum

rajd rowerowy klas 1 liceum

PDF

W dniu 12 czerwca 2017 klasy1 liceum wybrały się na rajd rowerowy. Zebraliśmy się o 10 pod szkołą i razem z Sorką Lamch, Sorem Telichowskim i Sorem Dobkiem ruszyliśmy w stronę zalewu. Droga nie odbyła się bez małych incydentów np. pęknięcie opony, ale dzięki dzielnemu Sorowi Telichowskiemu wszystko przebiegło sprawnie. Po drodze dołączyła do nas Sorka Watras i już wspólnie kontynuowaliśmy jazdę. Nad zalewem podzieliliśmy się na trzy grupy-grupa z Sorką Lamch pojechała drogą asfaltową, grupa z Sorką Watras lasem, a Sor Dobek popędził razem z małą grupką "szalonych rajdowców". Wszyscy spotkaliśmy się na lodach w restauracji Portofino, gdzie odpoczęliśmy po męczącej trasie dookoła zalewu.

Rajd zakończył się meczem piłki nożnej oraz piknikiem nad wodą. Całą wycieczkę wspominamy bardzo dobrze, a pogoda dopisywała nam w czasie całego rajdu.

Krótka relacja fotograficzna z rajdu dostępna w galerii szkolnej.

uczniowie klasy 1A liceum

Namiastka wakacji już za nami – jadwiżańskimi „Maltańczykami".

PDF

W dniach 29.03 – 5.04.2017  piętnaścioro uczniów gimnazjum opalało się w maltańskim słońcu. Mieliśmy okazję zwiedzić Valettę – stolicę Malty, gdzie wzięliśmy udział w ulicznej grze. Zobaczyliśmy obchody Dnia Niepodległości w Vittoriosie, przeżyliśmy niesamowity pokaz w cytadeli w Victorii, na Gozo i obejrzeliśmy film o historii Mdiny – dawnej stolicy Malty.

Lekcje angielskiego w Easy School of Languages przebiegały w przyjemnej atmosferze. Nasi nauczyciele pochodzili z wielu różnych państw, więc mieliśmy okazję porozmawiać na temat  tradycji i historii danych krajów. Niektórzy z nich nawet podejmowali się przeczytania naszych nazwisk, przy akompaniamencie głośnego śmiechu, gdy poddawali się na głoskach „sz", „cz", „rz".

Gościliśmy u maltańskich rodzin. Różne kreatywne zadania motywowały nas do zgłębienia języka maltańskiego i tradycji. Przy tworzeniu angielsko-polsko-maltańskiego słowniczka z przydatnymi zwrotami, rodziny okazały się nieocenioną pomocą.

Pogoda dopisywała. Pierwsze zanurzenie w wodzie (niekiedy całkowite dzięki niespodziewanym falom) możemy już odhaczyć na wakacyjnej liście. Nastrojowe wieczorne spacery, wspólne gry i codzienne wycieczki promem – to wszystko na długo zostanie w naszej pamięci. Cudowną atmosferę wyjazdu zawdzięczamy także naszym nowym znajomym z Zespołu Szkół nr 2 w Świdniku i kochanym nauczycielom: Joannie Berej – której nie były straszne żadne przeciwności losu, Annie Lamch – fotografce, która bez wahania wspinała się na szczyty, w walce o dobre ujęcie i Marcinowi Paśnikowskiemu – kierownikowi, fotoreporterowi i administratorowi bloga, który trzymał w ryzach całą radosna ekipę.

Dziękujemy! Bogata relacja fotograficzna z wyjazdu dostępna w galerii szkolnej

Ada Galant, klasa 2c gimnazjum

Udział klas 1aG i 1bG w Uniwersytecie Młodego Odkrywcy - warsztatach "Co napędza samochód?"

PDF

20 marca 2017 na Wydziale Mechanicznym Politechniki Lubelskiej klasa 1aG i 1bG Prywatnego Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Lublinie wzięła udział w zajęciach w ramach projektu "Uniwersytet Młodego Odkrywcy" finansowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Warsztat "Co napędza samochód?" został poprowadzony przez dr inż. Pawła Kordosa i dotyczył historii napędu pojazdów samochodowych (od maszyny parowej Cugnota, do obecnie spotykanych silników o zapłonie iskrowym i samoczynnym, podziału i budowy silników spalinowych, pokazu modeli silników. Część praktyczna zajęć polegałą na pokazie pracy silnika na hamowni silnikowej i badaniu silnika w warunkach laboratoryjnych. Pasjonatom motoryzacji zajęcia bardzo się podobały. Za opiekę dziękujemy Sorkom: Małgorzacie Niećko i Agnieszce Czajce. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wyjście, które już w kwietniu ;-)

Zdjęcia dostęne w szkolej galerii pod tym linkiem.