Projekt Unijny


Prywatna Szkoła Podstawowa i Liceum Ogólnokształcące im. Królowej Jadwigi w Lublinie realizuje projekt „Wsparcie edukacji włączającej w Prywatnej Szkole Podstawowej i Liceum Ogólnokształcącym im. Królowej Jadwigi w Lublinie” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet X Lepsza edukacja Działanie 10.3 Kształcenie ogólne, nr projektu: FELU.10.03-IZ.00-0116/23

  • Okres realizacji: 01.01.2024 – 30.06.2026
  • Wartość projektu: 1 327 570,00 zł
  • Wartość dofinansowania: 1 128 434,50 zł

 

Celem projektu jest wspieranie równego dostępu do wysokiej jakości kształcenia dla 577 U (300K i 277M), włączającego kształcenia i szkoleń, w szczególności dla grup w niekorzystnej sytuacji, poprzez dostęp do najwyższej jakości kształcenia ogólnego na poziomie szkoły podstawowej i liceum, w tym dostępności dla osób niepełnosprawnych od 2024 r. do 2026 r.

Grupy docelowe:

  1. Prywatna Szkoła Podstawowa i Liceum Ogólnokształcące im. Królowej Jadwigi w Lublinie;
  2. Przedstawiciele kadry szkół objętych wsparciem (nauczyciele) – 55 osób;
  3. Uczniowie szkół objętych wsparciem – 577 uczniów;

 

Cel projektu będzie realizowany dzięki realizacji działań obejmujących organizację:

  • zajęć specjalistycznych dla uczniów z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
  • zajęć rozwijających uzdolnienia dla uczniów, w zakresie rozbudowania kompetencji podstawowych i przekrojowych;
  • zajęć wprowadzających nowe treści edukacyjne (wykraczające poza podstawę programową), istotne z punktu widzenia kompetencji zawodowych i zainteresowań uczniów;
  • dodatkowego doradztwa zawodowego;
  • doskonalenia zawodowego nauczycieli;

 

Działaniem wspierającym w projekcie będzie dostosowanie architektoniczne i organizacyjne szkoły dla uczniów z niepełnosprawnością, zakupienia pomocy dydaktycznych i sprzętu do proponowanych w projekcie zajęć, zwiększenie potencjału szkoły.

W ramach projektu przeprowadzonych zostanie szereg zajęć dodatkowych, które wzmocnią działania szkoły w zakresie edukacji włączającej. Chcemy, aby nasza placówka stała się dla naszych uczniów miejscem pokonywania trudności, miejscem inspiracji oraz miejscem rozwijania pasji, zainteresowań i talentów. W tym celu chcemy prowadzić zajęcia w oparciu o nowo wdrożone metody dydaktyczne oraz nowoczesny sprzęt, zakupiony w ramach projektu. Celem projektu jest również wspieranie nauczycieli w ich dalszym rozwoju zawodowym, głównie w zakresie edukacji włączającej.

Działania projektowe zostaną skoncentrowane na prowadzeniu zajęć dodatkowych, zajęć przełamujących pewne deficyty (logopedia, zajęcia terapii sensorycznej SI, zajęcia terapii przetwarzania słuchowego, trening umiejętności społecznych TUS, zajęcia terapii ręki), oraz szereg zajęć rozwijających zainteresowania i talenty uczniów. Zajęcia będą dopasowane do wieku, i dostępne zarówno dla uczniów Szkoły podstawowej jaki i Liceum.

Nie zabraknie również zajęć przygotowujących do obowiązkowych egzaminów (egzaminu ósmoklasisty i egzaminu maturalnego) oraz do egzaminów zewnętrznych, pozwalających uzyskać cenne certyfikaty językowe.

W ramach zajęć priorytetem będzie zdobycie kompetencji przekrojowych i zawodowych, takich jak umiejętność przeprowadzenia doświadczenia naukowego, przeprowadzenia analizy jego wyników, w tym analizy statystycznej, z wykorzystaniem profesjonalnego oprogramowania komputerowego.

Nowe programy lekcyjne dla zajęć dodatkowych zakładają wykorzystanie zakupionych pomocy dydaktycznych: wyposażenia pracowni biologicznej, pracowni fizycznej, pracowni chemicznej czy mobilnej pracowni komputerowej. Zakupione będą również pomoce dydaktyczne do zajęć z doradztwa zawodowego, przedsiębiorczości, zestawy do eksperymentowania i roboty edukacyjne.

Zobacz także: