Projekt Unijny


Prywatna Szkoła Podstawowa i Liceum Ogólnokształcące im. Królowej Jadwigi w Lublinie  w roku szkolnym 2025/2026 kontynuuje realizację projektu „Wsparcie edukacji włączającej w Prywatnej Szkole Podstawowej i Liceum Ogólnokształcącym im. Królowej Jadwigi w Lublinie” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet X Lepsza edukacja Działanie 10.3 Kształcenie ogólne, nr projektu: FELU.10.03-IZ.00-0116/23.
Na bieżący rok szkolny zaplanowano realizację następujących zadań:
Zajęcia dodatkowe (cykliczne):
  1. Zajęcia z arytmetyki mentalnej dla uczniów z klas II i III
  2. Młody filozof – zajęcia dla uczniów z  klasy II
  3. Nauka języka obcego – język niemiecki dla uczniów z klas I-III
  4. Nauka języka obcego – język hiszpański dla uczniów z klas I-III
  5. Nauka języka obcego – język angielski z Native Speaker dla uczniów klas I-III
  6. Zajęcia rozwijające logiczne myślenie prowadzone z wykorzystaniem gier logicznych np. szachów dla uczniów z klas I-III
  7. Robotyka – nauka programowania robotów – zajęcia dla uczniów z klas I-III
  8. Mali odkrywcy – eksperymenty naukowe dla uczniów z klas I-III
  9. Zajęcia wyrównawcze z uczniami o niższych wynikach w matematyce prowadzone z wykorzystaniem klocków NUMICON
  10.  Robotyka – nauka programowania robotów – zajęcia dla uczniów z klas IV-VI
  11.  Zajęcia rozwijające logiczne myślenie prowadzone z wykorzystaniem gier logicznych np. szachów dla uczniów klas IV-VI
  12.  Nauka języka obcego – język angielski z Native Speaker dla uczniów klas IV-VI
  13.  Zajęcia rozwijające z języka polskiego dla uczniów z klas VIII
  14.  Zajęcia rozwijające z matematyki dla uczniów z klas VII i VIII
  15.  Zajęcia rozwijające z matematyki dla uczniów z klas IV – VI
  16.  Zajęcia rozwijające z informatyki dla uczniów z klas IV-VI – cyfrowe przetwarzanie obrazów (zdjęć i filmów) i modelowania brył  3D
  17.  Nauka języka obcego – język angielski (przygotowujący do egzaminu)
    dla uczniów z klas VII i VIII
  18.  Zagadnienia filozoficzne – nauka filozofii dla uczniów liceum
  19.  Koło olimpijskie dla uczniów zdolnych w liceum – matematyka
  20.  Koło olimpijskie dla uczniów zdolnych w liceum-informatyka z elementami sztucznej inteligencji
  21.  Koło olimpijskie dla uczniów zdolnych w liceum – wiedza o społeczeństwie
  22.  Koło olimpijskie dla uczniów zdolnych w liceum – chemia
  23.  Koło olimpijskie dla uczniów zdolnych w liceum – biologia
  24.  Koło olimpijskie dla uczniów zdolnych w liceum – ekonomia i przedsiębiorczość, w tym warsztaty edukacyjne w Centrum Pieniądza NBP i Sejmie
  25.  Realizacja dodatkowej oferty edukacyjnej – przygotowanie do egzaminu zewnętrznego z j. angielskiego na poziomie B2 dla uczniów  z klas IV-VIII i liceum
  26.  Zajęcia przygotowujące do egzaminu maturalnego – z języka polskiego (części ustnej) dla uczniów z klas IV liceum
  27.  Zajęcia przygotowujące do egzaminu maturalnego – z języka polskiego – zajęcia indywidualne dla uczniów z klas IV liceum
  28.  Zajęcia przygotowujące do egzaminu maturalnego – z matematyki – zajęcia dla „humanistów” z klas IV liceum
  29.  Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zajęć prowadzonych metodą Tomatis
  30.  Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zajęć prowadzonych metodą Terapii Ręki
  31.  Udzielanie pomocy logopedycznej – zajęcia logopedyczne
  32.  Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zajęć Treningu Umiejętności Społecznej (TUS)
  33.  Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zajęć prowadzonych metodą Integracji sensorycznej SI
  34.  Zajęcia z doradztwa zawodowego – doradztwo indywidualne dla uczniów kl. VIII
  35.  Zajęcia z doradztwa zawodowego – doradztwo indywidualne dla uczniów kl. III LO

 


Prywatna Szkoła Podstawowa i Liceum Ogólnokształcące im. Królowej Jadwigi w Lublinie realizuje projekt „Wsparcie edukacji włączającej w Prywatnej Szkole Podstawowej i Liceum Ogólnokształcącym im. Królowej Jadwigi w Lublinie” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet X Lepsza edukacja Działanie 10.3 Kształcenie ogólne, nr projektu: FELU.10.03-IZ.00-0116/23

  • Okres realizacji: 01.01.2024 – 30.06.2026
  • Wartość projektu: 1 327 570,00 zł
  • Wartość dofinansowania: 1 128 434,50 zł

 

Celem projektu jest wspieranie równego dostępu do wysokiej jakości kształcenia dla 577 U (300K i 277M), włączającego kształcenia i szkoleń, w szczególności dla grup w niekorzystnej sytuacji, poprzez dostęp do najwyższej jakości kształcenia ogólnego na poziomie szkoły podstawowej i liceum, w tym dostępności dla osób niepełnosprawnych od 2024 r. do 2026 r.

Grupy docelowe:

  1. Prywatna Szkoła Podstawowa i Liceum Ogólnokształcące im. Królowej Jadwigi w Lublinie;
  2. Przedstawiciele kadry szkół objętych wsparciem (nauczyciele) – 55 osób;
  3. Uczniowie szkół objętych wsparciem – 577 uczniów;

 

Cel projektu będzie realizowany dzięki realizacji działań obejmujących organizację:

  • zajęć specjalistycznych dla uczniów z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
  • zajęć rozwijających uzdolnienia dla uczniów, w zakresie rozbudowania kompetencji podstawowych i przekrojowych;
  • zajęć wprowadzających nowe treści edukacyjne (wykraczające poza podstawę programową), istotne z punktu widzenia kompetencji zawodowych i zainteresowań uczniów;
  • dodatkowego doradztwa zawodowego;
  • doskonalenia zawodowego nauczycieli;

 

Działaniem wspierającym w projekcie będzie dostosowanie architektoniczne i organizacyjne szkoły dla uczniów z niepełnosprawnością, zakupienia pomocy dydaktycznych i sprzętu do proponowanych w projekcie zajęć, zwiększenie potencjału szkoły.

W ramach projektu przeprowadzonych zostanie szereg zajęć dodatkowych, które wzmocnią działania szkoły w zakresie edukacji włączającej. Chcemy, aby nasza placówka stała się dla naszych uczniów miejscem pokonywania trudności, miejscem inspiracji oraz miejscem rozwijania pasji, zainteresowań i talentów. W tym celu chcemy prowadzić zajęcia w oparciu o nowo wdrożone metody dydaktyczne oraz nowoczesny sprzęt, zakupiony w ramach projektu. Celem projektu jest również wspieranie nauczycieli w ich dalszym rozwoju zawodowym, głównie w zakresie edukacji włączającej.

Działania projektowe zostaną skoncentrowane na prowadzeniu zajęć dodatkowych, zajęć przełamujących pewne deficyty (logopedia, zajęcia terapii sensorycznej SI, zajęcia terapii przetwarzania słuchowego, trening umiejętności społecznych TUS, zajęcia terapii ręki), oraz szereg zajęć rozwijających zainteresowania i talenty uczniów. Zajęcia będą dopasowane do wieku, i dostępne zarówno dla uczniów Szkoły podstawowej jaki i Liceum.

Nie zabraknie również zajęć przygotowujących do obowiązkowych egzaminów (egzaminu ósmoklasisty i egzaminu maturalnego) oraz do egzaminów zewnętrznych, pozwalających uzyskać cenne certyfikaty językowe.

W ramach zajęć priorytetem będzie zdobycie kompetencji przekrojowych i zawodowych, takich jak umiejętność przeprowadzenia doświadczenia naukowego, przeprowadzenia analizy jego wyników, w tym analizy statystycznej, z wykorzystaniem profesjonalnego oprogramowania komputerowego.

Nowe programy lekcyjne dla zajęć dodatkowych zakładają wykorzystanie zakupionych pomocy dydaktycznych: wyposażenia pracowni biologicznej, pracowni fizycznej, pracowni chemicznej czy mobilnej pracowni komputerowej. Zakupione będą również pomoce dydaktyczne do zajęć z doradztwa zawodowego, przedsiębiorczości, zestawy do eksperymentowania i roboty edukacyjne.

Zobacz także: